" ORANG MUDA GENG KITA - JOM JOIN PAS '

Wednesday, September 1, 2010

KONTIGEN PAS MENYERTAI PERBARISAN KEMERDEKAAN

Oleh : Lajnah IT, DPPP

Tanggal 31hb. Ogos 2010, PAS kawasan Pekan sekali lagi diberi penghormatan untuk sama-sama menyertai perbarisan hari kemedekaan peringkat daerah Pekan. Malah bagi tahun ini, YDP PAS Kawasan Pekan Al Fadhil Ustaz Abu Kassim bin Manaf telah sama-sama dijemput mengiringi Pegawai Daerah Pekan bersama VIP yang lain untuk memeriksa perbarisan.

Penyertaan kontigen PAS kali ini disertai oleh 18 orang peserta kontigen dengan 2 orang muslimat menyertai bersama perbarisan tersebut. Selain dari parti PAS parti-parti lain seperti UMNO, MIC, MCA dan PPP juga dijemput bersama menyertai perbarisan tersebut.

Penyertaan PAS dalam perbarisan kemerdekaan membuktikan bahawa Parti PAS juga cintakan negara dan setiap ahli PAS juga mempunyai sifat patriotik didalam jiwa mereka. Namun begitu, sebagai sebuah jemaah Islam yang memperjuangkan sebuah negara Islam di Malaysia sudah tentu perkara utama adalah menegakkan Islam. Selagi program yang dianjurkan pihak kerajaan tidak bercanggah dengan kehendakan syariah dan Islam maka PAS sentiasa sedia bersama menyertainya.

Kami mengucapkan syabas kepada kontigen PAS Kawasan Pekan kerana menyertai perbarisan tersebut.



No comments:

IKUT KAMI DISINI..

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH