" ORANG MUDA GENG KITA - JOM JOIN PAS '

Thursday, December 30, 2010

FUTSAL PIALA KETUA PEMUDA

26 DISEMBER 2010 - FUTSAL PIALA KETUA PEMUDA PAS KAWASAN PEKAN menjadi program penutup Dewan Pemuda PAS Kawasan Pekan bagi tahun 2010. Kejohanan kali ini berjaya mengumpul 32 pasukan Futsal dan melibatkan hampir 250 orang anak-anak muda sekitar Pekan.

Antara nama Pasukan FUTSAL yang menyertai kejohanan ini adalah AMBU (Anak Muda Benci UMNO), Arisa FC, Frame FC, Hicom Logistik, Al Ehsan FC, Sepekan Jaya FC, Kalah Sokmo dan banyak lagi nama-nama pelik dan menarik sebagai simbol kekuatan kumpulan mereka.

Peserta-peserta pada awalnya sempat diberi penerangan tentang mesej Dewan Pemuda PAS Kawasan Pekan menganjurkan FUTSAL kali ini. Mesej tersebut dibawa didalam ucapan perasmian Ketua Dewan Pemuda PAS Kawasan Pekan Al Fadhil Ustaz Mohd Fadhilnoor bin Abdul Karim. Antara mesej yang sempat disampaikan adalah tentang kepentingan sukan dalam Islam dimana sukan amat baik untuk kecerdasan fizikal dan mental. Namun begitu, peserta diingatkan untuk menjaga adab-adab dalam Islam seperti larangan memakai seluar pendek, bercampur gaul lelaki dan perempuan, merokok dan menghisap dadah.

Antara AJK Dewan Pemuda PAS Kawasan yang telah menjayakan program tersebut adalah ;
Wan Zabidi ( Pengarah Program ), Hamdan, Jamsari, Azmi Teh, Naim, Ustaz Aziz, Ustaz Fadhillah, Affendi, Astra Asmidas dan beberapa AJK lain dari Chini. Ketua Pemuda PAS terlibat sebagai penasihat program.

Photo Program ;




No comments:

IKUT KAMI DISINI..

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH