" ORANG MUDA GENG KITA - JOM JOIN PAS '

Monday, October 1, 2007

UMNO BERPOLITIK DENGAN JEMAAH HAJI 1428H !!!!!!!!!

Oleh ..abu amin al arawi (mantan setiausaha DPP, Pekan)

Bulan Ramadhan yang mulia dan penuh keberkatan ini telah bermulalah satu episode yang sengaja dirancang dengan rapi oleh UM..NO . Semoga dengan usaha ini kononnya dapat mempengaruhi jemaah haji untuk kekal selama-lamanya bersama UMNO , dulu kini dan selamanya katakanlah ..

Siapa yang mengeluarkan kenyataan supaya gantung saja politik dipagar masjid !!

Siapa yang mengatakan politik suku agama suku !!

Siapa yang celupar mulutnya bahawa politik tiada dalam islam !!

Siapa yang tidak mahu mengaku bahawa politik adalah sebahagian daripada ajaran Islam !!

Siapa lagi kalau bukan UMNOO dan yang sewaktu dengannya ..??

Kini bila semakin tiba Bulan Haji ..UMNO mula mengambil kesempatan ini antaranya mengedarkan barang-barang keperluan haji bersama lambang keramatnya yang mungkin menunggu masa untuk dikebumikan dlm PRU akan datang , insya allah asalkan kita memenuhi pra syarat kemenangan dalam perjuangan Islam.

Sedarlah Wahai Saudaraku yang masih dibuai mimpi bersama UMNO, Para pemikir Barat tidak sepakat dalam memberikan definisi agama, masing-masing menyifatkan agama dari sudut yang berbeza-beza. Hal ini menyebabkan kefahaman mereka terhadap agama dangkal dan tidak adil terhadap Islam. Dalam Encyclopedia of Philosophy, philosof-philosof terkenal memberikan definisi masing-masing, ada yang mengatakan agama itu tidak lebih daripada konsep morality/ akhlak, ada juga yang mengatakan agama itu sesuatu yang menyentuh hal-hal ruhaniyyah/spiritual sahaja, ada pula yang mendefinisikan agama dengan ritual/upacara penyembahan.

Manakala Ciri - ciri Ibadah dalam Islam menurut Dr Yusuf Al Qaradhawi :

1. Perhubungan manusia dengan Tuhan adalah secara terus - tidak memerlukan perantaraan sebagaimana ajaran Kristian. Allah sahaja hukum, tempat mengadu dan meminta ampun.

2. Peribadatan tidak terkongkong di tempat-tempat tertentu.

3. Ruang ibadah di dalam Islam sangat luas - meliputi setiap aktiviti kehidupan manusia. Setiap apa yang dilakukan adalah ibadah sekiranya cukup syarat.

Saudaraku dlm UMNO ..masuklah ke dalam agama Allah seluruhnya dan jangan dipisah-pisahkan ruang ajaran Islam ini . Gunakanlah kesempatan berada dalam Ramadhan Al Mubarak ini untuk menilai kembali adakah kita layak digolongkan dalam Golongan Muttaqin atau sebaliknya.

Semoga Lambaian Laillatul Qadar kali ini bakal membentuk syakhsiah insane ke jalan yang lurus. Amin Ya Rabbal ‘alamin.


No comments:

IKUT KAMI DISINI..

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH